Juuri ilmestyneessä Jassu 2/2021 - lehdessä:

Simera Toimittanut Eero Nokela

Pääkirjoitus - Me odotamme Kreikkaa ja Kreikka odottaa meitä

Espan lavalla kreikkalaisia tansseja

Nyt on pakko aloittaa tämä osia raamatullisilla sanoilla: Jos korona suo! Yhdistykselle on kerrottu, että jos pandemiatilanne sallii Espan lavalta voidaan seurata kreikkalaisia tansseja ti, kesäkuun 15. päivänä klo 16 – 18. Porilaiset ovat harjoitelleet jo jonkin aikaa tansseja, lisäksi lavalla esiintyy Helleenien muusikkoryhmä.

Kevätkokous elokuun lopulla

Kysymysmerkin kanssa voitte merkitä kalentereihinne tämän: Yhdistyksen kevätkokous pidetään elokuun lopulla. Aika tarkentuu. Jos rajoituksia helpotetaan, kokous voitaisiin pitää jo kesäkuussa. Sihteeri lähettää tästä tietoa sähköpostilla, kurkatkaa myös yhdistyksen kotisivuja www.helsinginsuomi-kreikkayhdistys.fi .

Keittoilta ja viininmaistajaiset

Suunnitelmissa on myös keittoillan järjestäminen syksyn aikana, tarkempi aika selviää kesän jälkeen. Viininmaistajaisiin voisimme kokoontua marras- joulukuussa. Matkailuilta siirtyy ensi kevääseen.

Matkamessut ensi tammikuussa

Pandemia siirsi myös vuotuiset matkailumessut – ensin kevääseen ja nyt ensi vuoteen. Tämänhetkisen tiedon mukaan Matka 2022 järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 20.- 23. tammikuuta 2022.

Finnairin lennolle koronapassilla

Lehden mennessä painoon Finnair on ilmoittanut, että toukokuun 11. päivästä alkaen yhtiön lennoille pääsee tuoreella negatiivisella koronatestituloksella tai rokotustodistuksella jo ensimmäisen annoksen jälkeen, myös todistus sairastetusta covid-19-taudista riittää. Hallitus on ilmoittanut Suomessa käyttöönotettavan ”koronapassin” valmistuvan toukokuun aikana. Kaikkiaan Finnair on ilmoittanut lentävänsä kesällä yli 60 kohteeseen, joista suurin osa on lomakohteita. Ensimmäisen Hanian-lennon yhtiö operoi toukokuun puolivälissä; ensimmäinen Santorinin-lento lähtee 19. kesäkuuta. Nyt äkkiä varaamaan!

Kreikan 200-vuotisjuhlaviikko viikolla 43

Hallitus yhdessä eri toimijoiden kanssa suunnittelee Kreikan 200- vuotisjuhlaviikon järjestämistä viikolla 43 (alkaa 25. lokakuuta). Ohjelmassa on mm. esitelmä ja iltajuhla. Tarkemmin seuraavassa Jassussa ja muissa tiedotuskanavissa.

Suomi onnitteli 200-vuotiasta Kreikkaa

Kreikan kansallispäivänä, maaliskuun 25:ntenä Suomen valtio onnitteli 200 vuoden ikään päässyttä itsenäistä Kreikkaa komeasti valaisemalla Senaatintorilla sijaitsevan Valtioneuvoston linnan Kreikan lipun väreillä. Kuva Eero Nokela