Yhdistyksen kevätkokouksen jatkokokous ti 12. heinäkuuta

Toukokuun kevätkokouksessa toiminnantarkastajan lausuntoa ei ollut, koska toiminnantarkastaja sairastui yllättäen. Kevätkokouksen jatkokokous pidetään toimistolla, Inkoonkatu 7, tiistaina, 12.7. klo 18. Kokouksessa käsitellään toiminnantarkastajan lausunto ja päätetään tili- ja vastuuvapaudesta hallitukselle ja muille tilivelvollisille.

Tervetuloa jatkokokoukseen 12.7.2022 klo 18.

Helsingin Suomi-Kreikka-yhdistyksen hallitus

Simeraa:

Aegeanin suora lento Ateenaan

Edelliskesien tapaan kreikkalainen Aegean Airlines lentää Helsingin ja Ateenan väliä. Päivälennot mennen tullen tiistaisin ja perjantaisin, ja erinomaiset jatkoyhteydet eri saarille. Lento lähtee Ateenasta ti klo 9.25, saapuu Helsinkiin klo 13.10 ja lähtee Ateenaan klo 14.00, jonne saavutaan klo 17.35. Pe-aikataulu: Ateenasta klo 8.25, tulo Helsinkiin klo 12.10 ja Ateenaan klo 13.00, jonne saavutaan klo 16.35. Lennon numerot A3 764/765. www.aegeanair.com.

Ei enää maahantulokaavaketta

Viime kesänä tuhannet suomalaiset tuskailivat – minä mukaan lukien – Kreikan maahantuloviranomaisten vaatiman netissä täytettävän PLF-lomakkeen kanssa. Sen täyttämisohjeet olivat kimurantit eikä monikaan onnistunut ensimmäisellä kerralla. Olihan se aika pöljää, harva meistä tiesi esimerkiksi jollain saarella sijaitsevan vakiohotellinsa kadunnimeä! Hyvin meni läpi horan pääkadun nimi vaikkei se ollut lähelläkään hotellia. Luovuus siis kukoisti. Matkanjärjestäjien puhelinpalvelun virkailijoilta meni tuntikausia päivässä kun asiakkaat soittivat hädissään ja pyysivät neuvoa kaavakkeen täyttämiseen – eikä ollut kyse kielitaidon puutteesta.

Lennolle ilman maskia

Finnair ilmoitti muutama viikko sitten, ettei se enää vaadi maskia käytettäväksi lennoillaan elleivät kohdemaan viranomaiset tee niin. Heti perään yhtiö ilmoitti poikkeuksista: esimerkiki lennoilla Kreikkaan, Ranskaan ja Espanjaan edellytetään maskin käyttöä niin henkilökunnalta kuin matkustajiltakin.

Kreikan kansallispäivänä, maaliskuun 25:ntenä Suomen valtio onnitteli 200 vuoden ikään päässyttä itsenäistä Kreikkaa komeasti valaisemalla Senaatintorilla sijaitsevan Valtioneuvoston linnan Kreikan lipun väreillä. Kuva Eero Nokela